Seven swans, seven swans, seven swans

image74

När man liksom slänger sig ut och slutar flaxa, struntar i att titta efter vart man landar och bara andas tusenmetersluft
Varken framåt eller bakåt spelar någon roll
"Om jag skulle dö imorgon", tänkte jag. "Då hade jag utan tvekan..."


Sen finns det så mycket verkligare saker än tankedödslar. Som hjärtedödslar och sinnesdödslar. Kanskedödslar, som blir till sedandödslar. En sedandöd är bättre än en hjärtedöd, och nu har jag lugnat ner mig. Men att bara sitta och titta på vattnet oundvikligt, åh nu längtar jag fruktansvärt mycket efter kullen. Får man promenera såhär sent? Jag kommer ändå inte sova.


Nyckel till lyckan, tänkte jag, och slängde mig ut.
Men jag ska fan inte dö imorgon. Det är idag, och jag tvekar.

Jag glider en sista gång, sen har jag bestämt mig.

Kommentarer
Postat av: A

jag snodde din gamla bakgrund! den bruna du vet

2007-09-26 @ 13:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback