Inget är kört förrän den feta tanten sjunger

image81

Om jag får krama dig så har jag gjort vad jag kan.
En katt kan inte ge dig mer än att vara tacksam att du är
Är du det enda som får mig att gå upp på morgonen?
Jag är skör som morgonsol i april
Är du det enda som får mig att gå upp på morgonen?

Varför gråter man?

Varför önskar jag att jag var en äventyrsgrabb eller en stråke,
en mjuk vad som bullar ut när man lägger den på bordet
en evig yllekram.

Jag skulle precis säga "Allt i drömmen känns verkligare än dethär"
Men du. Det är ju du som är verklighetet. Du är verklighetet i drömmen och Aldrig förr har det känts såhär, sa jag för tusende gången. Du känns verkligare än något annat. Du känns verkligare än
något
annat

Utan dig. Finns inte.
Kometen kommer eller Calling You, en klar stämma i nattsvirvlet
En kopp te eller en bild på en lufsig uggleboll

Man kan glömma alla orden, man kan glömma framtiden eller räkorna.
Jag glömmer ofta hur det kändes förra veckan eller imorgon
Man kan gömma svirvel eller pälsen och hur många nycklar man vill
Vi kan förlora händer och kinder i snön och sånadär blöta saker

Det är en känslosak, Misan, och det kan inte förklaras!

Är du det enda som får mig att gå upp på morgonen?

Är du det enda?
Du är evig och vi ska inte dö. Vi ska inte dö. Vi ska inte dö.
Om jag kan krama dig har jag gjort vad jag kan.





Det är allt jag vet. Det handlar om dig.

Kommentarer
Postat av: mamma mu

Sån katt vill jag haaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

2007-11-16 @ 17:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback