En sexa med burspråk

Det var hundra sedan. Men det känns igen. Och du behöver inte förstå.

Lately I've been staring in the mirror, very slowly picking me apart...

En dvärgsilkesapas lilla ansikte helar sorgsna magklumpar. Åtminstone för stunden. Javisst, apor apor apor och möjligtvis en glass och en randig byxa, det är vad som behövs. Inga fjärilar var där heller. Tack för det, televerket. Fjärilar hade helt klart givit mig kalla kårar. Kårar. Märkligt ord.

När man tillbringar såhär mycket tid med att umgås med sig själv tröttnar man.
Tittar i spegeln. Tittar och tittar. Är det där jag? Spelar in mig på band. Spelar spelar spelar. Är det där jag? Filmar mig själv. Filmar när jag går, står, spelar, pratar, skrattar. Är det där jag?

Är det där jag?

Är det där?

I spegeln ser jag någon annan. På bandet hör jag någon annan. På filmen ser jag någon annan.
Det där är inte jag som skrattar. Jag ser inte ut sådär när jag skrattar. Jag säger inte sådana saker. Jag går inte sådär.
Är det där jag?

Vem liknar jag?
- Inte mig
Vad har du för bild av mig?
- En bild av någon annan


Du känner också såhär, eller hur?
Det kommer inte alltid vara såhär, eller hur?
Jag är bara en vilsen tonåring, eller hur?

////

En sexa med burspråk, svirvel svirvel svirvel
Hur kan svirvel vara?

Hej, jag kan bara andas.

Tycker du att allt går fort?
a) Ja
b) Nej

Kommentarer
Postat av: storaida

JA på alla frågor. Utom den om svirvel. jag är inte säker på jag vet vad det är. puss!

2007-05-02 @ 13:18:40
Postat av: Henrik

Tack så hemskt mycket. det värmer verkligen. Sov så gott!

Postat av: Elin

jag svarar A..
eufori...

2007-05-04 @ 20:00:55
URL: http://hejhenning.blogg.se
Postat av: ella

Jag är inte heller jag i spegeln,Jag tror att ingen människa ser likadan ut för två olika personer beroende på intryck & erfarenhet. Därför borde man ju veta bäst själv hur man ser ut. Slopa speglarna.
du kan verkligen skriva.

2007-05-07 @ 13:16:28
URL: http://ellasliv.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback