Äntligen / Varför?

jag skulle gå ner för trappen och komponera en kattmelodi
med medeltid och skratt
men också en sorglig lördagsfilt
en och annan sekund skulle sprilla
falsetten spricker

skulle få röken att svirvla
skulle fylla de trasiga och små
kanske skulle jag sova mot din axel
hand i hand, på toppen av toppen
i styltor

lätt av hallon
och bara lätt av lätt

sjung  

en kattmelodi
en lördagsfilt

allena, min vän
fly med mig
flyg med mig
allena
jag vill bara fly
jag vill bara fly

berätta

nattflykt från morgondag
morgondagg
så kortsiktigt
så lagom just nu
så otroligt rädd

jag vill inte fly
jag vill bo
jag vill lära känna mig
och bo

en kattmelodi
en lördagsfilt
en katt
en filt
och vi säger som jag sa
"kom hit"

Kommentarer
Postat av: Liz

du skriver vackrast!
har saknat dig nu under lovet!!

2007-03-03 @ 02:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback