Golden slumbers fill your eyes

72274-104

Ge mig en katt.

Jag vill att det ska säga "KLAFS" när allt faller samman och jag ska förstå.
Jag vill att allt ska falla samman.
Jag vill förstå.

Allt är så mycket och överallt och jag kan inte ens slappna av när jag spelar meningslösa spel på min gameboy och lyssnar på samma Hej Domstol-avsnitt fyra gånger på raken. Jag går som en pilbåge, snart skjuter jag nån. Vem kommer jag såra först?
Man måste passa sig, så man inte sparkar tån i dörrlisten, så man inte tappar ur pärlplattan man ska bära till strykbrädan, så man slipper börja om från början.
Jag orkar inte börja om från början.

Det är svårt.

Längtan är raggsockor.
Jag längtar efter att vakna en morgon, och vara lugn. Överallt. Jag längtar efter att sova på riktigt. Jag sover inte när jag sover. Jag blundar, jättelänge. Jag gör allt som jag gör när jag är vaken ändå. Jag kan inte stänga av. När klockan ringer tror jag att den fortfarande är kväll. Att det fortfarande är igår. Att jag fortfarande ska få sova tio timmar. Att jag inte somnat än.
När jag vaknar imorrn kommer jag vara samma pilbåge som alltid. Samma stirriga, samtidigt trötta, blick, som letar. Jag hittar alltid nåt. Jag hittar aldrig.
Jag längtar efter tid.

Tid tid tid.
Jag vill förstå.

Hej-jag-kan-aldrig-bestämma-mig-om-vad-jag-är-vill-kan-är-är-är-kan-vet-vet-vet-vill-vill-är-vill-kan-vet
(och jag bloggar alldeles för mycket bajs men det är ju för min egen skull.)

Det är mycket med det elektriska.

Kommentarer
Postat av: lawrson

en elektrisk stöt kommer få mig att väckas av klockor från alldeles för stirriga ögon, på sängkanten,trötta, ögon, trötta på att behöva trötta ut sig med att stirra elektriskt. (jag vet inte alls vad jag skriver,det är bara nåt jag gör nu, så du får ha överseende, egentligen vill jag säga dig all varm choklad du gett mig, du ger mig, dagligen)
åter till sängkanten, som är av alldeles för hårt trä, som smalben slår i,alldeles för ofta, alldeles för klumpigt. åter till realitet, till verklighet. åter till mardrömmens värld,täckt av rosenblad,döljandes rosentörn. Oh mama, you've been on my mind, oh ella.!. punkt, utROPstecken, punkt - vad menas med det? vad menar Jag/du med DET? tillbaka till åter, bortflaxandes till nangiala, flaxandes mot katla, möta katla, face with battle,divide with rage.
Oh,så tappert ransakans mitt tålamod och min tillit - vad har jag gjort för dig? vad har du gjort för mig?
a) inte mycket
b) Allt.!. -den återkommande klichén
Ella, jag kan inte annat än att fortsätta förtrollas av äppeldoft från träd på förbjuden mark, i den förbjudna dalen, dit jag allt för ofta springer in, lägger mig i det halvmeterhöga gräset, tittar upp mot en på tok för förbjuden himmel, där jag skymtar glimmer från dig och solstrålarna du bringar. Samtycke, motströmt i en flod, vars drag för mig uppströms till the dawn of love, där jag hittar dig. Still I wish there was something I I I could do or say, men jag vet inte vad jag säger*.
(*korrigering - skriver)
rätta denna text, denna kommentar,bli konfunderad, bli vad du vill, vad du är - solljus, vattenglimmer, molnlätt,molnvit, oskyldig och from som ett moln. Aaah, hade jag vetat över huvudtaget vad jag säger* (* korrigering - samma som ovan) hade jag nog hoppat, eller uppsökt vård, men nu känns det här bara så rätt, det här känns som det enda rätta, för mig, just nu. Och Just nu funderar jag själv över om det finns något maximum för hur många tecken som får plats i en kommentar.
Du är och fförblir det äkta sunrise, och det enda jag kan hoppas på är att detta, mitt sista att säga, * (korrigering - du förstår vid det här laget)är: .!.

2007-01-21 @ 01:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback