Maybe there'll be an open door

image74

En dröm och önskningar den 3 augusti någon gång mellan 12.15 och 15.15.

Ibland önskar jag att du kunde läsa min dagbok, den söndersuddade med Elvis på, så att du kunde se att jag inte är så korkad som jag verkar.
Ibland undrar jag vad i helvete jag pratar om.

Jag drömde om tangenter som var röda och gröna och händerna kunde fanimej inte spela Arabesque nr. 1 fast jag egentligen kan det untantill. En långhårig konsertpianist lyssnade. Jag ville spela för honom. Mycket tangenter.
Tandläkaren var där också, han var ondare än vanligt. Han var steril och kall, påminde mig om djävulen och klättrade utifrån byggnaden på en stege in i en sal, som likande det klassrum där vi skrev nationella provet i Matte A. Där fanns läkarsprit och vita bänkar, väldigt många gummisnoddar och hela min klass. Vi hade fest. Med tandläkaren. Vi klättrade mycket på stegar.

Konsertpianisten och flygeln kom tillbaka, vi satt i en stor sal, det var lummigt och grönt utanför och det var ett svart marmorgolv som var alldeles blankt och glatt och lugnt att gå på. Jag gick över det.
Och hela drömmen var liksom luddig och tyst, fluffig, förutom flygeln. Den var klar.

Ett sjukhus, med en stor sal, musik, fest, och tandläkare. Jag förstår inte.




Jag önskar verkligen att jag kunde läsa min dagbok för dig. Den första biten, om att våga och om dig.

Kommentarer
Postat av: storaida

åhhhhhhhhhh vilken bild.

2007-08-07 @ 09:31:12
Postat av: Emma

Tänker inte leka drömtydare här, men det
finns många symboliska saker med i din dröm. How very peculiar!

Postat av: Purty

Den dar drommen betyder att du kommer do en langsam, plagsam, trivsam, balsam dod :/

2007-08-11 @ 04:34:58
Postat av: ella

jag önskar jag kunde komma ihåg vad jag drömmde. Gör jag det har jag bara drömmt nåt tråkig, typ att jag tvättade tröjan i60 grader istället för fyrtio. sånna grejer.

2007-08-16 @ 00:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback