A picture of you, holding a picture of me

kattpäls

När elefanter, kameler och giraffer är det finaste man sett på länge, bruna, platta, pepparkakiga och fina, då växer det päls. När Jul Jul Strålande Jul är det snyggaste nånsin, när Psalm som är sjungen från tid till tid är bombastiskt fint, och sekunden springer nerför min rygg med små snabba tassar, och kyrkan är stor och kyrklig, då kryllar sig pälsen. Päls som växer i magen, dagar som denna, är päls som helar. Päls som rafsas bort av elaka monster, som har även de har sin egen päls men ändå klurar ut ett sätt att likt en osthyvel flaxa bort dendär mjuka kattfläcken. Pälsiga kattfläckar som faktiskt kan bo riktigt länge i magar. Inte i samförstånd med monstren, men sida vid sida. De är inte helt överens, men de dödar inte varandra helt. Vissa monster är duktiga på att rafsa ordentligt, men de orkar inte rafsa konstant. Ibland vilar de, och pälsen kan klappas och växa fritt.

Idag växer det päls, i massor, ett litet litet monster hoppar upp och ner, viftar med sina tassar och river river river men bara längst ut på pälsen. Det når inte in, pälsen är tjock.

Tjock tjock mjuk päls, päls päls päls, jag är fixerad men päls är det bästa jag vet.
Jag känner många pälsiga.
Du är päls.
Ja, du.
Du!

Kommentarer
Postat av: åttaäffmalin

jag tycker det är tråkigt att det ska behöva vara så för dig, för jag vet hur det känns genom mig. men ibland känns det hopplöst, men du kanske fortfarande hoppas? tråkigt det inte blev någon fika, fast det hade inte blivit av för mig i vilket fall som helst, men nångång snart ska jag nog ge mig fan på allt, då ska vi ses!

2006-12-08 @ 21:58:18
Postat av: Liis

asså, jag älskar att läsa din blogg, du skriver saker som jag har i min kropp men kan inte få ut dom i ord."och sekunden springer nerför min rygg med små snabba tassar, och kyrkan är stor och kyrklig, då kryllar sig pälsen." det är faktiskt den finaste mening jag har hört på väldigt väldigt länge!!

2006-12-10 @ 13:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback