Om man kramas blir det bättre

Ledsna människor ger mig klumpar i magen. Svarta lurivga klumpar som är snälla egentligen för dom är ju där för att dom vill hjälpa till, men dom är onda på så vis att man får en liksom vemodig känsla i magen, fast bara den ledsna sidan av vemodet.
När man har samlat på en lurvig känsla för länge, spricker lurvet och blir till ett stort monster som hoppar upp och river en på insidan av pannan. Det gör så ont att man börjar gråta. Man kanske inte känner smärtan, men man känner gråten, ja, gråten känns. Människor som drabbats av gråt ger mig som sagt ledsna klumpar i magen. Dom är ungefär likadana som de lurviga känslorna som den ledsna människan samlat på, men inte lika arga. Dom fungerar som tyckasyndomklumpar, och dom är svåra att få bort. Åtminstone mina klumpar. Mina klumpar ligger där och är lurivga, mjuka och trassliga, man vill klappa dom men det går inte för då fastnar man i allt lurv. Det enda sättet att råda bot på lurvet är att säga snälla saker till den som först kände de onda lurviga känslorna. Det är svårt. Jag har inte känt tillräckligt många lurviga känslor för att kunna hjälpa till. Det blir bara att jag sitter och tittar på. Lite skamsen sådär.
Jag vill trösta dig, knytt, men jag är inte så duktig på att vara tröstare. Men fight the lurvboll, ge aldrig upp, don't let the lurvboll dra ner dig till botten av allt, det är inte rättvist.

Och nej, det är inte tänkt att du ska kunna följa min tankegång. Inte ens knyttet ska förstå. Tror du att du förstår förstår du antagligen fel. Jag ville mest skriva bort min boll.

Kommentarer
Postat av: Elin

fint inlägg :) jag fattade faktiskt lite hur du menar.

men tjena va ont det måste göra att bli riven innanför pannan. det var en hemsk mening att läsa!

Postat av: KITTY!

åh ella! vilken fantastiskt fin prickig bakrund! nu blir jag rosa av avund ^_____^

2006-05-19 @ 08:58:53
Postat av: hannah

Vetu ella. Du böver ej känna så. För jag är glad att du finns där ändå.

2006-05-20 @ 10:00:48
Postat av: Liz

KRAM på dig med!du säger att du inte är nå bra på å trösta, men du finns där och är sådär underbart glad å bäst..det kan ibland vara bättre än när nån ska vara sådär överförstående&blabla..du fattar! tycker om dig^^

2006-05-20 @ 11:12:31
URL: http://lizzen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback